recordcanon

خرید دوربین عکاسی

recordcanon

خرید دوربین عکاسی

36 جنبه فوق العاده عکاسی دیجیتال

عکاسی دیجیتال ، در موارد زیادی از عکاسی با فیلم پیشی گرفته است از جمله: راحتی ، دوام ، آزادی عمل، انعطاف پذیری ، اندازه ، هزینه ، ابزار و کیفیت چاپ
هدف از نشان دادن این تفاوت ها این است که به طور کامل مزایای عکاسی دیجیتال را متوجه شوید. معمولا هر فناوری جدیدی تا مدت ها درست مانند همان فناوری قبلی به کار گرفته می شود.
بهتر است با بررسی تفاوت های عمده ای که عکاسی دیجیتال با عکاسی با فیلم دارد ، یک نگاه کامل به رویکرد های عکاسی دیجیتال و کارهایی که با آن می توان انجام داد بیاندازیم.
1. هزینه کلی هر شات بسیار کم است، در واقع فقط محدود به فشار دادن شاتر و ادیت کردن آن در مراحل بعدی است.

در نتیجه:
§         می توانید آزادانه انواع زاویه ها، نورپردازی و روش ها را امتحان کنید.
§         می توانید بی نهایت عکس بگیرید، به این ترتیب می توانید تم ها و موضوعات جدید پیدا کنید.
§         می توانید یک شات را به 100 روش مختلف امتحان و بعدا بهترین را انتخاب کنید.

2. ابزارهای لازم برای تصاویر خاص (سوپرسایز، پانوراما، HDR، دیپ فوکوس، تغییر شیب، فیلتر) عمدتا نرم افزاری هستند. و نرم افزارها ارزان تر از سخت افزارند.
3. یک دوربین 24 مگاپیکسلی ، جزئیات  و وضوح یک دوربین 11 در14 ویو را دارد.
4. در عکاسی دیجیتال دیگر لازم نیست نگران گرد و غبار در تاریک خانه، یا هر نوع آلودگی دیگری (به غیر از نرم افزارهای مخرب کامپیوتر) بود.
5. یک فلش کارت 4 گیگ می تواند کار 4 حلقه فیلم را انجام دهد. حالا اگر کارت حافظه 16 گیگ دارید ، تعداد فیلم ها را ضرب در 8 کنید، با این تفاوت که مجبور نیستید بار اضافی دنبال خود بکشید.
6. تغییرات دمایی  ، رطوبت ، اشعه ایکس فرودگاه و نفوذ نور، که همگی به حلقه فیلم آسیب می رسانند، هیچ مشکلی برای فلش کارت های حافظه ایجاد نمی کنند.
7. تصاویر دیجیتال اگر به خوبی نگه داری شوند، به طور نامحدود بدون هیچ گونه تخریبی دوام می آورند.
8. تصاویر دیجیتال را می توان بدون اینکه خودتان جابه جا شوید، برای دیگران بفرستید.
9.همۀ مراحلی که تصویر طی می کند، از RAW گرفته تا jpg  نهایی، را می توان برای تغییرات بعدی نگه داشت، چرا جای زیادی نمی گیرند.
10. ترکیب تصاویر متعدد، تنها به مهارت های نرم افزاری شما بستگی دارد.
11. در این زمانه که سرعت حرف اول را می زند، فاصلۀ ظهور تصویر دیجیتال بعد از زدن شاتر کمتر از یک دقیقه است.
12. فیلم نمی توانید با حساسیت به نور سنسور تصویر برداری CMOS مطابقت داشته باشد. ISO های دوربین های دیجیتال، از سریع ترین فیلم ها هم چندین برابر بالاتر هستند.
13. آزادی عمل فیلم رنگی توسط جدیدترین سنسور پیشرفت کرده است که در حال حاضر به آن دامنه دینامیک گفته می شود.
14. دیگر لازم نیست از قبل تصمیم بگیرید که می خواهید عکس سیاه و سفید بگیرید یا رنگی، سرعت فیلم چقدر باشد، یا رنگ نور چه اثری خواهد داشت.
15. دیگر هرگز مجبور نیستید از قبل تصمیم بگیرید اندازه فیلم یا دوربین چقدر باشد. لنز 35 میلی متری و دروبین های 4/1 2، 4در5، 8 در10 و 11 در14 شما، همه یکجا در دوربین دیجیتال تان قرار دارد. بعضی از دوربین ها امکان جابه جای بین 1: 1، 4: 3، 2: 3 و 16: 9را برای تغییر در منظره یاب می دهند.

16. تصاویر دیجیتالی، صرف نظر از مراحل پردازش، تا زمان چاپ هیچ هزینۀ دیگری ندارند.
17. اگر کارت حافظه تان پر شود، عوض کردن آن بر خلاف عوض کردن فیلم، 5 ثانیه بیشتر طول نمی کشد و به مراقبت های ویژه در برابر نور محیط یا گرد و خاک هوا نیز نیاز ندارد.
18. نورپردازی ها دقیق تر هستند، تا حدودی به این دلیل که دوربین های دیجیتال برای انواع صحنه ها، دیتابیس نوری خوبی دارند، که آنها قبل از قرار گرفتن در معرض نور دقیق محاسبه می کنند.
19. رنگ ها، با وجود کالیبراسیون صحیح، می توانند کاملا دقیق باشند.
20. بارها و بارها می توان از عکس کپی کرد، بدون اینکه کیفیت آن پایین بیاید.
21. نویز تصاویر را می توان به راحتی با نرم افزارهای درست از بین برد.
22. لزومی به استفاده از مواد سمی، تنفس دود و یا ضایعات نیست.
23. با استفاده از RAW، خود شما (نه شیمیدان ها شرکت های فیلم عکس برداری سازی) می توانید تصمیم بگیرید که "امولسیون" چگونه به صحنه واکنش دهد (حتی بعدا هم می توانید نظر خود را تغییر دهید). حتی می توانید ظاهر منحصر به فرد خودتان را درست کنید، درست مثل اینکه "فیلم" مخصوص به خود را طراحی کنید.
24. اگر تصاویر دیجیتالی را مرتب دسته بندی و ذخیره کنید، به راحتی می توانید هر موقع که می خواهید آنها را جستجو کنید.
25. در یک عکس می توانید هر ترکیب رنگی که می خواهید را داشته باشید.
26. نرم افزارها به شما امکان می دهند تصاویر را، بدون جا به جا کردن فایلها، ترکیب کنید. یک تصویر را می توانید در چند مجموعه داشته باشید، بدون اینکه مجبور به حقه سوار کردن باشید.
به این ترتیب می توانید تم ها و موضوعات خود را آسان تر کشف کنید.
27. پردازش دیجیتال خیلی انعطاف پذیرتر است و نسبت به چیزهایی که در تاریک خانه های مرطوب پیدا می شود ، امکانت های بیشتری در اختیار قرار می دهد. می توانید تصویر را به هر شکلی که می خواهید در آورید.
28. می توانید با همان دوربین و لنزی که برای عکس برداری استفاده می کنید، برای گرفتن ویدیو های HD هم استفاده کنید. (اگر چه فیلمسازان حرفه ای به لوازم مخصوص و ضبط صدای جداگانه، مانت دوربین و غیره نیز نیاز دارند)
29. امکانات نمایش تصاویر بسیار زیاد است ، که برای بیشترشان نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست و بسیاری از آنها به مراتب آسان تر از ظهور فیلم است.
30. بازخورد فوری ، در قالب تصویر LCD و یا EVF به این معنی است که شما می توانید در مورد موضوع  و سوژه اثرات تنظیمات لنز و دوربین و اثرات انواع مختلف نور اطلاعات کسب کنید.
31. EVF، LCD و منظره یاب با پوشش 100٪ (در دوربین های APS-C)، دقیقا چیزی که از آن عکس برداری می کنید را به شما نشان می دهند. تکنیک های چاپ دیجیتال، اجازه چاپ عکس به صورت پیکسل به پیکسل را می دهند.

در نتیجه:
§         می توانید به صورت دقیق فریم بندی کنید.
§         لبه ها و گوشه های تصویر، تبدیل به ابزار های ترکیبی مهم می شوند.
§         اهمیت نسبت ابعاد بیشتر می شود.
§         لبه دور تصویر یک عامل تاثیر گذار در فریم بندی تصویر می شود.

32. ایرادات فراوانی که توسط لنز ها به وجود می آیند (تحریفات، ابرادات رنگی، سایه روشن ها) را می توان با نرم افزار ها اصلاح کرد. این امر پیامدهای برای تولید کنندگان دوربین، و در نهایت برای عکاسان به دنبال دارد:

§         لنز را می توان به جای تعادل وضوح با تحریفات، ابرادات رنگی، سایه روشن ها، تنها برای وضوح طراحی کرد.
§         دوربین EVF طراحی شده اند تا تصویر منظره یاب اصلاح شده نشان دهند، که یعنی خود لنز می تواند کوچکتر، سبکتر و کاربردی تر باشد.

33. می توانید در صورت تمایل به صورت فوکوس از همه چیز عکس برداری کنید (و بنابراین از لنز های کوچکتر یا کندتر و یا دوربین های کوچک استفاده کنید) با علم بر اینکه بعدا با استفاده از نرم افزار می توانید پس زمینه را محو (blur) طوری که انگار لنز اینکار را انجام داده است.
34. نرم افزارها به طور موثر می توانند اندازه تصویر را افزایش دهند. حتی اگر یک عکس 6 مگاپیکسلی داشته باشید، می توانید آن را به هر اندازه ای که می خواهید در آروید بدون اینکه به تعداد پیکسل های بیافزایید (اما مسلما وضوح تصویر کم می شود).
35. حق انتخاب دارید که کار پردازش تصویر را داخل دوربین یا بعدا انجام دهید.
36. تبدیل عکس دیجیتال به مونوکروم به مراتب انعطاف پذیر تر از ترکیب انواع فیلتر و یا ظهور عکس در تاریک خانه های مرطوب است.



تهیه شده توسط: رکوردکانن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.