recordcanon

خرید دوربین عکاسی

recordcanon

خرید دوربین عکاسی

عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو امروزه خیلی محبوب نیست ؛ البته این نوع عکاسی سال های زیادی، خیلی پر طرفدار بوده است. دیدن اشیاء روزمره به شکلی که هرگز نمی بینید، یعنی خیلی نزدیک و شخصی، جذاب است. موضوع جالب در مورد عکسبرداری ماکرو، تنوع زیاد آن است؛ شما می توانید تقریبا از هر چیزی از نزدیک عکس برداری کنید و با یک چیز کاملا متفاوت روبرو شوید.
عکاسی ماکرو به شما امکان می دهد جزئیات ریز و کوچک را در مقیاس یک به یک ثبت کنید.
عکاسی ماکرو نسبت به روش های دیگر تجهیزات محور تر است، به این معنی که در بیشتر موارد نمی توانید فقط با لنزی که همیشه با آن عکس برداری می کنید، عکس های کلوز آپ بی نظیری بگیرید. بهترین نتایج با داشتن تجهیزات مناسب بدست می آید، حال این تجهیزات می توانند لنز، لوله و یا حلقه معکوس باشند. البته این به این معنی نیست که شما مجبورید برای گرفتن عکسی که می خواهید هزینه زیادی بکنید؛ بسیاری از روش های عکسبرداری ماکرو  را می توان با استفاده از تجهیزات ارزان قیمت انجام داد.
به طور کلی چهار دسته تجهیزات وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد آن جزئیات منحصر به فردی که به دنبالش هستید را ثبت کنید.

دوربین عکاسی

از هنر سلف پرتره تا عکاسی سِلفی

از هنر سلف پرتره تا عکاسی سِلفی که امروزه در شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم ، راه درازی طی شده است . چگونه عکس های سِلفی امروزی متولد شد ؟

آغاز سلف پرتره خیلی قبل تر از عکاسان، به نقاش ها بازمی گردد . داوینچی، تصاویری از خودش کشیده است. در نقاشی های میکل آنژ در کلیساها هم تصاویری از خودش به چشم می خورد. یا رافائل، در مدرسه افلاطون خودش را هم به تصویر درآورده است .

رامبراند ، نقاش دیگری است که از خودش در لباس های مختلف که هر کدام از این لباس ها یک نشانه است، نقاشی کشیده . بعدها در قرن بیستم نقاشان بیشتری مانند ونگوگ، پیکاسو، پل گوگن، سزان و... به سلف پرتره روی آوردند. وقتی دوربین عکاسی اختراع شد، جریان سلف پرتره تغییر کرد. در ابتدا پرتره نگاری مختص طبقه اشراف و فئودال ها بود، اما با رشد عکاسی، عکاسان به پرتره نگاری از مردم روی آوردند. وقتی عکاسی از دیگران به وجود آمد، طبیعتا عکاسی از خود هم مطرح شد. بعدها وقتی کوداک، دوربین کوچک تولید کرد، عکاسی برای همه امکان پذیر شد، بنابراین بسیاری توانستند از خودشان و از دیگران عکاسی کنند. سال ها بعد وقتی دوربین دیجیتال و تلفن های همراه دوربین دار عرضه شد، دقیقا همان اتفاق ابتدای قرن بیستم تکرار شد، یعنی عکاسی نسبت به قبل فراگیرتر شد. با فراگیر شدن عکاسی،سلف پرتره هم بیشتر شد.

چرا سِلفی این قدر مد شد ؟

همین که شرکت هایی مانند اپل، سامسونگ و غیره دوربین جلویی (وب کم) روی گوشی قرار می دهند که می توانید هنگام عکس گرفتن از خود، خودتان را در صفحه نمایش آن ببینید، به این معنی است که امکاناتی در اختیار شما قرار می دهند تا به خود بیشتر توجه کنید. از همه مهم تر، مد شدن این پدیده، ربط زیادی به شبکه های اجتماعی و اینترنت دارد، زیرا دیگر مانند قبل نامه نمی فرستید. وقتی در مسافرت، ماموریت یا جایی دورتر از خانواده و دوستان هستید، دائم از خودتان عکس می گیرید تا به خانواده و دیگران بگویید من حالم خوب یا بد است و به اعتقاد من عکاسی سِلفی، یک نوع مستندنگاری است، مثل عکس شناسنامه که مستندترین عکس در نظر گرفته می شود. یک بخش دیگر عکاسی سِلفی، دادن اطلاعات است، یعنی فرد ناخودآگاه اطلاعاتی در اختیار بیننده قرار می دهد که کجاست، چه کار می کند، سالم است و چیزهایی از این قبیل. یک بخش ماجرا عکس هایی است که به خصوص در فیس بوک دیده می شود که جلوی آینه و در پوزیشن های مختلف می گیرند و بسیار مد شده است. اینجا نقش شبکه های اجتماعی است که پررنگ می شود و خیلی هم به دوربین و تلفن همراه ربطی ندارد. این عکس ها به درد مجلات، روزنامه ها و استفاده های رسمی نمی خورد بلکه این شبکه های اجتماعی هستند که به این پدیده دامن می زنند. برای من بسیار جالب است که بیشتر این عکس ها، جلوی آینه گرفته می شود، یعنی جایی که آدم ها خودشان را در آن نگاه می کنند که اگر عیبی یا ایرادی دارند خودشان را مرتب کنند. درواقع شخصی ترین جایی که می توانیم خودمان را ببینیم، آینه است و آنها از این آینه استفاده می کنند تاعکس بگیرند و برای همه منتشر کنند.

عکس های سِلفی در عکاسی حرفه ای چه اهمیتی دارند؟

اینکه دسترسی آسان و باکیفیت برای همه به وجود آمده، نه تنها روی هنر عکاسی بلکه روی عکاسی خبری نیز تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال هیچ عکاس حرفه ای از انفجارهای مادرید عکس نداشت، چون نیروهای امنیتی اجازه ورود به عکاسان حرفه ای نمی دادند. عکس هایی که از چنین وقایعی در اینترنت منتشر می شوند، همه با تلفن همراه یا دوربین های بسیار کوچک توسط مردمی که خودشان در صحنه حضور داشته اند، گرفته شده اند. این موضوع روی عکاسی خبری و مستند تاثیر می گذارد.

چند نکته برای گرفتن سِلفی بهتر به مخاطبان بگویید؟

مهم ترین نکته نور است. ما به فتوگرافی ، عکاسی می گوییم درحالی که فتو که ریشه لاتین دارد به معنای نور است بنابراین برای داشتن یک عکس خوب، نور خوب مهم است. حواستان باشد در چه نوری عکاسی می کنید. زاویه دوربین هم بسیار مهم است. خیلی ها از پایین از خودشان عکاسی می کنند که جذاب نیست، چون پرسپکتیو به هم می ریزد و سر کوچک به نظر می آید. در ضمن در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی هم عکس نگیرید. آینه و چیزهای رفلکسی عجیب و غریب در سطح شهر زیاد است، بهتر است از آنها استفاده کنید.

خرید دوربین

تایم‌ لَپس چیست؟

دوربین‌هایی که گزینه‌ی تایم‌لَپس را در نظر گرفته‌اند امکان این را دارند تا با وارد کردن اطلاعات به صورت خودکار با یک توالی زمانی و فاصله مشخص میان هر نوبت ، عکس بگیرد.
به عنوان مثال از یک دوربینی که بر روی سه‌پایه قرار گرفته شده و در حالت تایم‌لَپس است می‌توان برای عکاسی از باز شدن یک گل و یا لانه‌سازی یک پرنده استفاده کرد . بعضی از انواع دوربین‌ها گزینه‌ی تایم‌لپس را در تنظیمات خود دارند و البته باقی دوربین‌ها هم با قابلیت اتصال دستگاه کنترل از راه دور و یا اتصال دوربین به کامپیوتر و استفاده از نرم‌افزار مخصوص این کار امکان عکاسی تایم‌لپس را فراهم می‌کنند.

خرید دوربین عکاسی

نکاتی جهت عکاسی بهتر

برای زیباتر شدن عکس پارامترهایی وجود دارد که نگاهی به این پارامترها میاندازیم
عکاسی هنر نقاشی با نور است. بسیاری از علاقه مندان به هنر به سبب سهولت استفاده از دوربین های عکاسی، به این شاخه هنری گرایش بسیار نشان می دهند. تکمیل و تجهیز دوربین های مکانیکی و دیجیتالی، عکاسی را برای هر فردی آسان کرده اما با این حال در ثبت یک تصویر زیبا، خلاقیت در نوع نگاه، حرف اول می زند.
با رعایت نکاتی ساده در انتخاب کادر، توجه به نور، شناخت سوژه و دیگر مولفه ها در عکاسی، می توان عکس هایی زیبا و ماندگار را از دریچه دوربین ثبت نمود.در بخش هنری پایگاه خبری بی بی سی، پاره ای از اصول زیبایی شناسی عکس در مقاله ای آورده شده است که قسمتی از آن را در ادامه می خوانید:اگر دوربین عکاسی از ذکاوت مغز انسان برخوردار بود، برای گرفتن عکس های خوب، کافی بود دوربین را به طرف موضوع مورد نظرمان گرفته و دکمه را فشار دهیم. اما چنین نیست.
وقتی سوژه ای نظر ما را جلب می کند، مغز ما، از میان ازدحام چیزهایی که در اطراف آن قرار دارند، به طور خاص، به آن سوژه توجه می کند. قابلیت انطباق دید انسان با نورهای مختلف هم از جمله برتری های دیگر چشم انسان بر دوربین عکاسی است. برای اینکه عکسی که می گیریم نیز همین رابطه را با بیننده برقرار کند، باید نکات ظریفی را در نظر داشته باشیم.عکاسی مانند هر وسیله بیانی دیگری زبان خاص خودش را دارد. آموختن این زبان به ما کمک می کند تا از طریق عکس هایی که می گیریم، فکرها و جهان اطرافمان را بیان کنیم.در نظر گرفتن نکات زیر می تواند به ما کمک کند تا عکس های گویاتری بگیریم.
۱) نور، مهم ترین عامل در عکاسی
کلمه فتوگرافی در زبان انگلیسی یعنی «نگاشتن با نور». نور مناسب می تواند به عکس ما جان ببخشد و بالعکس؛ با این وجود، نور مستقیم سایه روشن های تند و ناخوشایندی در عکس ایجاد می کند. برای گرفتن عکس، نور غیرمستقیم بهترین است و رنگ ها را نیز زنده تر می کند.روزهایی که ابر نازکی تندی نور خورشید را در آسمان می گیرد، صبح های زود و عصرها بهترین اوقات برای عکاسی هستند. یادمان باشد که نور باید بر سوژه عکس ما بتابد و نه بر دوربین.
۲) سوژه جالب
انتخاب موضوع یا سوژه جالب قدم اول است. پیش از گرفتن عکس از خود بپرسیم چه چیزی ما را به موضوع مورد نظرمان جلب کرده و سعی کنیم آن را به روشنی در عکسی که می گیریم نشان دهیم.همچنین، به یک عکس اکتفا نکرده، زوایای متفاوتی را برای نشان دادن موضوع مورد نظرمان تجربه کنیم. این کار به ما فرصت بهتری برای انتخاب بهترین عکس خواهد داد.
۳) دو قدم به جلو
همه دوربین ها قابلیت زوم کردن (طویل تر شدن عدسی دوربین) را ندارند و این کار، حتی وقتی امکانش باشد، از عمق میدان عکس می کاهد و بخش کوچکتری از آن واضح به نظر می آید.برای حذف آنچه حضورش در عکس لازم نیست، بهترین راه نزدیک شدن به موضوع است. این کار از شلوغی عکس کم کرده تاکید بیشتری بر آنچه مورد نظر عکاس است می گذارد.پیش از فشردن دکمه دوربین، چند قدم به موضوع عکس نزدیک شوید و دوباره از دریچه دوربین به آن نگاه کنید. اگر آنچه مورد نظر شماست بخش عمده عکس را پر نکرده، باز هم جلوتر باید رفت.
۴) کادر عکس
این انتخاب که چه چیزهایی را در عکس جا دهیم و چه چیزهایی را حذف کنیم یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت عکس ماست. پنجره مستطیل شکل دوربین که از آن به جهان نگاه می کنیم کادر عکس ما را تشکیل می دهد. پیش از گرفتن عکس، با نگاهی به آنچه در این کادر قرار گرفته، می توانیم آنچه را برای بیان عکس لازم است حفظ و آنچه را اضافی است حذف کنیم.حرکت دادن دوربین، تغییر فاصله ما با سوژه عکس و تغییر جای سوژه در صورت امکان، محتوای این کادر را تغییر می دهد.
۵) زمینه پشت عکس
زمینه شلوغ پشت عکس را در زبان عکاسی می شود به هیاهویی تشبیه کرد که مانع رسیدن صدای ما به گوش مخاطب می شود. تغییر جای دوربین می تواند این پس زمینه را تغییر دهد. آرام بودن این پس زمینه به بیننده فرصت می دهد با تمرکز بیشتری به موضوع عکس نگاه کند.
۶) کمپوزیسیون یا هم چینی
آنچه از پنجره دوربین می بینیم عکس نهایی ما را تشکیل می دهد. آیا اجزای عکس ما با دقت کنار هم چیده شده اند؟
کمپوزیسیون یا هم چینی در عکس را می توانیم به دستور زبان تشبیه کنیم. اگر کلمات ما با نظم در کنار هم قرار بگیرند، بیان ما روشن و مفهوم خواهد بود.رابطه بین اجزای عکس، کمپوزیسیون عکس را می سازد. این رابطه باید چنان باشد که منظور ما را از گرفتن عکس به روشنی بیان کند.
مرکز عکس همیشه بهترین محل برای قرار دادن موضوع نیست. با حرکت دادن دوربین می توانیم بهترین کمپوزیسیون را کشف کنیم.
۷) وضوح در عکس
آنچه در یک عکس واضح یا فوکوس باشد نگاه بیننده را به خود می کشد. عکاس با واضح نشان دادن عناصر عکس به بیننده می گوید «اینجا را نگاه کنید».
در بیشتر دوربین های عکاسی دیجیتال که همه چیز اتوماتیک انجام می شود، نقطه وضوح در مرکز تصویر قرار گرفته و اگر موضوع مورد نظر شما در گوشه عکس قرار بگیرد از وضوع کمتری برخوردار خواهد بود.برای حل این مشکل، می توانید:
▪ با قرار دادن سوژه در وسط کادر، دکمه گرفتن عکس را تا نیمه فشار دهید و نگه دارید.
▪ با این عمل سوژه شما واضح شده می توانید آن را هر کجای کادر که بخواهید قرار دهید.
▪ حالا دکمه را که در نیمه راه نگه داشته اید تا انتها فشار داده عکس را بگیرید.
این قاعده شامل همه عکس ها نمی شود. گاهی مبهم بودن به بیان موضوع عکس کمک می کند.
۸) عمق عکس
آنچه در عکس ما به وضوح دیده می شود عمق عکس را تشکیل می دهد. این عمق به ما امکان می دهد تا بخش هایی از جهان اطرافمان را، که از سه بعدبرخوردار است، در یک عکس، که تنها دو بعد دارد، نشان دهیم.نور از عوا مل اصلی ایجاد عمق در عکس است. در نور زیاد، دریچه ورودی دوربین مانند چشم گربه در روز تنگ می شود.
این شرایط وضوح بیشتری در عکس ایجاد می کند.چیدن اجزای عکس به صورتی که بعضی نزدیک تر به دوربین و بعضی دورتر باشند نیز به عکس ما عمق بیشتری می دهد. عدسی های بلند (زوم) از عمق عکس می کاهند و عدسی های کوتاه با میدان دید وسیع تر (واید انگل) به آن می افزایند.از کارتیه برسون، یکی از بهترین عکاسان جهان، نقل شده که گفته است «عکاسی یعنی طوری به جهان نگاه کنیم که گویی اولین بار است آن را می بینیم.»